Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

Kim Michéle Feder (KMFE)

Kim Michele Feder

Kim Michéle Feder

Adjunkt - Fysioterapeutuddannelsen

Kim Michéle Feder er uddannet fysioterapeut og har en kandidatgrad i Folkesundhedsvidenskab.

Telefon: 7266 4280
E-mail: KMFE@ucsyd.dk
By: Esbjerg
LinkedIn: kim-michéle-feder-60a521b5

Hun underviser på Fysioterapeutuddannelsen og er ph.d.-studerende ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Institut for Regional Sundhedsforskning ved Syddansk Universitet, hvor hun har fået forskningsmidler til at undersøge genoptræningen blandt brystkræftpatienter i sit ph.d.-projekt.

Ph.d.-projektet inddrager kvantitative metoder som registerforskning, et tværsnitsstudie og et RCT-studie.

Min ambition er altid at sætte patienten først i min forskning, i håb om at kunne gøre en forskel for brystkræftpatienterne og dets fysioterapeutiske område.

Kim Michéle Feder

Underviser og forsker hos UC SYD

Social inklusion af elever diagnosticeret med ADHD

Kim Michéle Feder var i perioden den 1. september 2015 til 30. august 2016 tilknyttet Faggruppen for Epidemiologi og Folkesundhedsvidenskab som forskningsårsstuderende ved Aalborg Universitet.

Forskningsårprojektet har været organiseret som et feltarbejde omhandlende social inklusion af elever diagnosticeret med ADHD i folkeskolens almindelige klasser.

Sansemotorik, sanseintegration og relationers betydning heraf har altid fanget min interesse som fysioterapeut. Det var derfor en stor gave at få muligheden for at fordybe mig i den sociale inklusion, med et utroligt konstruktivt samarbejde med folkeskolelærerne, som i sidste ende havde til mål at gavne de børn/elever som kan have det svært i dagligdagen.

Kim Michéle Feder

Underviser og forsker hos UC SYD

Netværk

Forskningsnetværk med Sygehus Lillebælt – Vejle på Fysio- og Ergoterapien samt Organ- og Plastikkirurgisk afdeling

Vil du vide mere?

Se mere i Kim Michéle Feders forskerprofil

Publikationer

An ethnographic field study of the influence of social interactions during the school day for children diagnosed with ADHD. Feder, Kim Michéle, Bak, C. K., Vardinghus-Nielsen, Henrik, Kristiansen, T. M. & Petersen, K. S., 3 jul. 2017, I : European Journal of Special Needs Education. 32, 3, s. 406-421 16 s. Publikation: Peer review